Šodien sākam burtiņu apguvi. Kopā ar bērniem noskaidrojām ka burtiņu ir ļooooti daudz, kopā ar skolotāju skaitīja.. Tie ir 33! Šīs dienas burtiņi ir A un Ā. Pareiza rakstība (to nevelk no augšas, bet gan no apakšas). Noskaidrojam, ka gandrīz visiem bērniem, kuri ir mūsu grupā vārdiņos ir burtiņš A. Roberts nosauca, ka viņam burtiņš A neesot. Kādam tas ir SĀKUMĀ, Kādam PA VIDU , vai BEIGĀS, katrs atceras savu vārdu, raksta to, atzīmē burtu A. Nosauc vārdus kuri sākas ar skaņu A – adata, audums, audi, acis, apelsīns, astoņkājis, ausis, aplis, nāk pie tāfeles un uzzīmē, jo simbolus atcerēties ir vieglāk, tā kā bērniņi vēl nelasa.

  

Pēc tam bērni tika aicināti pie tāfeles, izvēlējās kādu no vārdiem un domāja teikumu, piemēram :”Ar akmeņiem var mētāties ūdenī”. “Ar atslēgu var atslēgt māju “. “Arbūzu var ēst tāpēc, ka viņš ir salds”. “Alnis var skriet un viņš var lekt “. “Cilvēki aizver aizkaru, kad vajag iet gulēt, no rīta kad jāceļas, atver”. “Ābols ir krāsains, tāpēc ka viņš ir uz koka un nevar ēst, kad viņš ir maziņš un zaļš” . .”Astoņkājis var pārvērsties akmenī vai zvaigznītē .” Arbūzs aug un iekšā paliek sarkans un tad var ēst .” “Ar adatu var uzšūt mammai kleitu un uzdāvināt “. “Ar āmuru var sist naglu, lai kaut ko uztaisītu”. “Asari griež ar nazi, lai viņu ēstu .” “Ausis lai dzirdētu kādu bērnu vai dziesmu “.” Acis vajadzīgas, lai skatītos ”
Teikumu veidošana izvēloties vienu vārdu nebūt nav viegla lieta, bet mēs strādājam un strādāsim pie tā arī turpmāk. Burtus zīmējām uz kastaņiem un akmeņiem ar PVA un guašas maisījumu, lai tie nesmērētu pēc tam rociņas.

Burtu apguve turpinājās arī ārā, ar krītiņiem rakstījām burtu A un Ā, ievērojot pareizrakstību.

Tad izspēlējām spēli, kur par materiālu tika izmantots bērnu pašu radītais materiāls – akmentiņi un kastaņi ar burtiņiem. Uz asfalta tika uzrakstīti burti A un Ā, jautājām, kā bērni varētu sadalīties komandās. Viennozīmīga bija atbilde – zēni un meitenes  saskaitījām zēnus un meitenes, bērni paši izsecināja, ka zēnu PAR VIENU ir vairāk nekā meiteņu. Bērni meta akmentiņus un kastaņus un skaļi nosauca burtiņu.

 

Un nu varējām doties ceļā “Burtiņu medībās”, bērni piedāvāja, ka var meklēt burtus uz miskastes, nē, te nav! Uz mašīnām, to gan bij daudz!!! Uz kanalizācijas lūkām, elektrības kastēm, dažādiem uzrakstiem, uz veikaliem un ielu nosaukumiem, arī brīdinājuma izkārtne pie ezera tika apskatīta! Skaitījām burtiņus, cik to ir.

  

 

Ejot un pētot bērni izlika burtiņus no akmentiņiem, bet kāds pamanījās to izveidot pat no žagariem, kas mētājās zem vītola.

    

Pastaigas laikā bērni ievāca arī ļoti daudz materiāla turpmākajam darbam un aktivitātēm (akmentiņi un olīši). Arī atgriežoties no izzinošā pārgājiena bērni nerimās un apskatīja savu apģērbu un ik mirkli, kad tika ieraudzīts kāds no burtiem, atskanēja skaļš izsauciens :”skolotāj’ burtiņš A”!!!!
Pieredzē dalījās gr.”Ežuki”(5-6g.) pirmsskolas skolotājas Iveta Solima, Inga Barševska

Pievienot Komentāru